Mijn snelste gerecht: Pitabroodjes met…

Standaard

Aan het aantal berichten te zien had ik de laatste tijd niet zoveel inspiratie voor nieuwe gerechten… En ik had vakantie! Ik ben twee weken naar Costa Rica geweest, het was een geweldige reis! Ik verwachtte vooraf van de Costa Ricaanse keuken niet heel erg veel, maar toch heb ik er iedere dag lekker gegeten! Ik ga er denk ik nog een post over schrijven.

Voor tijden van weinig tijd en inspiratie heb ik een paar variaties op pitabroodjes bedacht. De meeste variaties die ik maak zijn naast snel, ook nog gezond. Meestal eet ik ze gevuld met falafel, zongedroogde tomatenhummus en salade maar je vindt in deze post meer variaties.

Het kost je echt maar 15 minuten!

  1. Bak de pitabroodjes af volgens de verpakking. Ik eet er meestal twee, bij veel honger 3.
  2. Bak het vlees/vega-iets
  3. Gooi wat sla of rauwkost in een bakje met olijfolie, peper en zout. Of eet er hummus/een sausje bij.
  4. Snij de broodjes half open en stop je broodjes vol met alle ingrediënten ;-).

Hier mijn favoriete pitabroodjes met falafel en hummus!
pita2

Andere variaties:

  • Kipblokjes gebakken in ras-el-hanout-kruiden, gegrilde paprika uit een pot, gemengde sla, sladressing.
  • Gegrilde groenten (courgette, aubergine, tomaat, paprika) & geitenkaas
  • Kipblokjes, gyros/griekse kruiden, komkommer, sausje van yoghurt/munt/peper/zout.
  • Courgette, tomaatjes, mozzarella, italiaanse kruiden.
  • Groentenballetjes met plakjes radijs, komkommer en bietenhummus.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s